svg sprite

F.A.Q.

Het aanbod

Wat houdt de tado°-actie precies in?

Nieuwe, particuliere klanten die tijdens de periode van de actie intekenen op een energiecontract bij essent.be voor Elektriciteit Vast Groen (1 of 3 jaar), Elektriciteit Variabel Groen, Aardgas Vast (1 of 3 jaar) en/of Aardgas Variabel (1 of 3 jaar) en kiezen voor de tado°-actie, ontvangen gratis een tado° V3 starterskit. De kit omvat een slimme thermostaat en een bridge voor internetverbinding, die samen je verwarmingsketel aansturen. Je bestuurt de tado°-thermostaat met de Apple HomeKit-app of met de tado°-app. Dit aanbod is niet geldig voor de producten essent.online en Vooraf.

Wat is niet inbegrepen in het aanbod?

Is je huidige thermostaat draadloos of wil je de tado° draadloos gebruiken, dan heb je een extensiekit nodig. Je kunt er ook voor kiezen om de temperatuur per kamer in te stellen met een slimme radiatorkraan. Beide accessoires zijn niet inbegrepen in het aanbod. Bestel ze eenvoudig via tado.com of bij een tado°-verdeler.

Ik ben al klant bij essent.be. Kan ik ook intekenen op deze actie?

Dit aanbod is enkel geldig voor nieuwe, particuliere klanten die tijdens de periode van de actie intekenen op een energiecontract bij essent.be voor Elektriciteit Vast Groen (1 of 3 jaar), Elektriciteit Variabel Groen, Aardgas Vast (1 of 3 jaar) en/of Aardgas Variabel (1 of 3 jaar) en kiezen voor de tado°-actie.
Vragen over je tarief? Bel ons voor een tarief check-up op het nummer 078 79 00 97. Onze medewerkers kunnen dan op basis van de gegevens die we beschikbaar hebben een voorstel doen dat het best bij je past.

Ik heb zonnepanelen. Kan ik ook intekenen op deze actie?

Dat kan. Als je zonnepanelen hebt, let je best goed op wanneer je van energieleverancier verandert. Om geen geproduceerde stroom te verliezen, verander je best in de meteropnamemaand. Let wel: De startdatum van je nieuwe energiecontract in combinatie met de tado°-actie kan maximaal 2 maanden in de toekomst liggen. Uitzonderingen daarop kunnen dus niet intekenen op deze actie.

Wat als ik mijn energiecontract wil herroepen?

Na intekening bij essent.be heb je 14 dagen bedenktijd waarbinnen je het energiecontract nog kosteloos kunt annuleren (herroepingstermijn). In dat geval zal je pakket met de tado° slimme thermostaat niet worden verzonden en wordt je overeenkomst automatisch geannuleerd.

Verzending

Wanneer krijg ik mijn slimme thermostaat van tado° toegestuurd?

Na intekening bij essent.be heb je 14 dagen bedenktijd waarbinnen je het energiecontract nog kosteloos kunt annuleren. Als je dat niet doet, sturen wij nadien je tado°-pakket op naar het door jou gekozen leveringsadres. Op het moment dat we de tado° verzenden, ontvang je een Track&Trace e-mail om de levering op te volgen.

Wat als ik niet thuis ben op het moment van levering?

Tijdens het intekenproces kun je aangeven op welk adres de tado° geleverd mag worden. Na een eerste niet-geslaagde bezorgpoging heb je, vóor 22 uur diezelfde dag, de kans om een nieuwe bezorgdag naar keuze aan te duiden, door je niet-thuis code in te geven op www.bpost.be/trace. Die code vind je op het briefje dat de chauffeur achterlaat bij de eerste niet-geslaagde bezorgpoging. De tweede poging tot levering kan gewoon weer op jouw adres, bij een van je buren of bij een bpost in je buurt. Als je geen nieuwe bezorgpoging inplant, dan komt bpost de volgende distributiedag nog een keer bij je langs. Ben je dan ook niet thuis? Dan kun je het pakket afhalen bij een afhaalpunt in je buurt.

Kan ik mijn pakket ergens ophalen?

Ja, na 2 niet-succesvolle bezorgpogingen wordt je pakket afgeleverd bij een afhaalpunt in je buurt. Het afhaalpunt vind je op het bericht dat de chauffeur achterlaat in je brievenbus.

De app

Waar kan ik de tado°-app downloaden?

Je kunt de tado°-app downloaden via App Store of Google Play.

Is de tado°-app betalend?

Nee, de app waarmee je de tado° thermostaat aanstuurt is gratis.

Op welke mobiele toestellen kan ik de tado°-app installeren?
  • iPhone en iPad: Apple IOS 6.0 en hoger.
  • Android smartphones en tablets: Android 4.1 en hoger.

De app is niet beschikbaar voor Windows Phone.

Kan ik de tado°-app op meerdere toestellen installeren?

Ja, je kunt de app op meerdere telefoons en tablets tegelijk gebruiken.

Kan ik de tado°-app gebruiken wanneer ik niet thuis ben?

Ja, natuurlijk! Je kunt via een werkende internetverbinding bij je thuis vanop afstand je toestellen monitoren en meldingen ontvangen wanneer je toestellen iets registreren.

Kan ik de tado°-app gebruiken als ik geen internetverbinding heb?

Nee, je hebt een werkende internetverbinding nodig (zowel op de plek waar jij je bevindt als bij je thuis) om de actuele gegevens te raadplegen.

Ik ben het wachtwoord van mijn account vergeten. Wat moet ik doen?

Je kunt je wachtwoord opnieuw instellen door op het inlogscherm van de app te kiezen voor ‘Wachtwoord vergeten'.

Installatie

Is installatie inbegrepen?

De installatie van de tado° slimme thermostaat is bij deze actie niet inbegrepen.

Kan ik de slimme thermostaat van tado° zelf installeren?

Je kunt tado° eenvoudig zelf installeren met de intuïtieve online installatiewizard. Je vindt alle informatie hieromtrent in je tado° pakket of via www.tado.com/start. Indien nodig ondersteunt de tado°-klantendienst je graag telefonisch bij het installatieproces. Je kunt hen bereiken op het nummer 02 588 26 55.

Wat heb ik nodig om de tado° slimme thermostaat te installeren?

Om de tado° slimme thermostaat te installeren, heb je een werkende internetverbinding nodig en een eigen boiler (ketel). Verder:


  1. Houd je wifi-paswoord bij de hand.
  2. Installeer alvast de tado°-app op je smartphone en/of tablet.
  3. Denk eraan om een makkelijke toegang te voorzien tot je huidige thermostaat, je boiler (ketel), je internet-router en je zekeringskast. Zo verloopt de installatie nog vlotter.

Let op: wil je de tado° draadloos installeren? Dan moet je nog een extra extensiekit aankopen.

Wat als ik de thermostaat wil laten installeren?

Toch liever professionele hulp bij het installeren van je tado°? Dan raden we je aan contact op te nemen met je CV-installateur.

Ik heb een draadloze thermostaat of wil de tado° slimme thermostaat draadloos gebruiken.

Als je een eigen ketel en een bedrade kamerthermostaat hebt, dan heb je geen extensiekit nodig. Als je een eigen ketel, maar ook een draadloze of geen kamerthermostaat hebt, dan heb je een extra extensiekit nodig. De extensiekit bestaat uit een extensiebox, een kabel om dat apparaat aan te sluiten op de ketel en stekkers voor verschillende ketels. De extensiebox wordt naast de ketel geïnstalleerd en ermee verbonden via de meegeleverde kabel. De tado° en de extensiebox communiceren vervolgens draadloos met elkaar via radiosignalen.
De extensiekit is niet inbegrepen in dit aanbod. Bestellen doe je eenvoudig via tado.com of bij een tado°-verdeler.

Werkt de tado° met mijn ketel?

De tado° slimme thermostaat werkt met meer dan 94% van alle ketels op de markt. Met de tado° compatibiliteitscheck kun je nakijken of dat ook het geval is voor jouw ketel.

Ik verhuis. Wat moet ik doen?

Informeer onze klantendienst over je verhuis op 02 302 20 00 (van maandag tot vrijdag tussen 8 en 19 uur, uitgezonderd feestdagen). Je kunt je tado° gewoon meenemen naar je nieuwe woning.

Garantie en defect

Hoeveel garantie krijg ik op mijn tado°?

Je hebt 2 jaar garantie op je tado° slimme thermostaat, vanaf het moment dat je intekent op je nieuwe energiecontract bij essent.be. Binnen de 48 uur na je intekening, sturen we je een bevestiging met meer details over je overeenkomst. Houd die communicatie goed bij. Het is meteen je garantiebewijs!

Waar kan ik terecht met vragen over mijn tado°?

Voor alle vragen over de installatie, eventuele defecten of garantie van je tado° verwijzen we je graag naar de tado° helpdesk op het nummer 02 588 26 55. Voor andere vragen kan je ons contacteren op het nummer 03 270 68 63 (van maandag tot vrijdag tussen 9 en 17 uur, uitgezonderd feestdagen).

* Voor de voorwaarden verbonden aan de tado°-promo, raadpleeg onze tarieven.

** Deze voorbeelden zijn gebaseerd op de prijs van essent.be (op basis van de huidige tarieven voor bovengenoemd(e) product(en)) voor een geschat jaarverbruik van 3000 kWh (enkelvoudig verbruik) voor elektriciteit en 17000 kWh voor aardgas. Deze oefening is gebaseerd op statistische gegevens. Het reële verbruik kan afwijken van deze berekening omdat het afhankelijk is van verschillende factoren, zoals het weer, de isolatie van je woning, de oppervlakte ervan, de stand van de thermostaat, het aantal elektrische toestellen en hoe vaak je die gebruikt. De berekening is gemaakt voor een gezin van 4 personen in postcode 2000. De bedragen zijn inclusief distributie- en transportkosten, toeslagen, heffingen en bijdragen. Voor een volledige berekening kun je steeds onze tarieven raadplegen.